Thailanda și fiorii geloziei

Nu am putut refuza cadoul de cununie primit din partea nașilor, așa că, la o săptămână după întorcerea din luna de miere, ne-am întors în aeroport. Am intrat la 8 dimineața în aeroportul din Otopeni și am mai ieșit abia după 29 ore, în Phuket. 29, da, ați văzut bine!

Am părăsit aeroportul tremurând din toate încheieturile și bolborosind cuvinte de mulțumire divinității că suntem în viață. Pilotul a ratat aterizarea și, când ne mai despărțeau doar câțiva metri de sol, avionul s-a ridicat brusc și a survolat deasupra insulei mai bine de 15 minute, până când și-a regăsit locul pe pistă. Memorabile, în acele momente, au fost cuvintele de încurajare ale soțului meu: “ În 2006, pe pista asta, un pilot a ratat aterizarea și au murit o grămadă de oameni”. Ce să zic, Cristi? Mulțumesc, știam că vei fi alături de mine când voi avea mai mare nevoie! 🙂Wings Villa

Cum am pășit în exterior, au devenit inutile ghetele, jeaca și toate celelalte straturi de haine. Am schimbat eșarfa cu o frumoasă ghirlandă de orhidee făcută de Aoy, nașa mea thailandeză, am îndesat bagajele în mașină și am plecat spre complexul de viluțe. Să tot fii turist în Thailanda! În niciun alt loc din cele în care am fost, n-am găsit un raport mai bun calitate- preț la cazare, aproximativ 80 euro/ noapte pentru o vilă întreagă.

Ne-am îngăduit câteva minute de căscat gura, după care am luat drumul plajei. Mi-am amintit de Boracay când am simțit nisipul fin ca pudra de zahăr, aerul cu aromă de cocos, apa caldă ca în piscină, gustul fructelor exotice proaspăt stoarse, aroma orezului servit în carapacea ananasului, sosul mult prea picant în care plutesc fructele de mare, desertul meu preferat- mango sticky rice și izul de nesuportat al durianului, sconcsul fructelor, cu care nu ai voie să intri în hotel, aeroport sau mijloacele de transport publice.

227DurianM-am tolănit ca o pisică, pe o saltea ascunsă într-un foișor, la umbră, și m-am lăsat pe mâinile dibace ale unei doamne preț de 2 ore. Am închis ochii și mi-am ascuțit auzul: în apropiere, se crăpau valuri mărunte, o nucă de cocos tocmai se trântise cu capul de nisip, căzând de la mare înălțime, o bere rece se elibera de dop alunecând în spume, picături de aloe vera se amestecau cu o șuviță de ulei de cocos pe pielea care sfârâia de căldură; dintr-o dată am pierdut firul și m-am trezit speriată de pârâitul oaselor mele sub presiunea picioarelor thailandezei. Nimic nu se compară cu masajul thailandez făcut de o cunoscătoare! Iar ploaia… Hmmm, ploaia nu e nicăieri mai frumoasă ca pe plajă. Din depărtare, se vedeau în apă doar 3 brațe ridicate, două ținând sticle de bere, una, paharul cu suc proaspăt, ca să nu pătrundă marea în ele. Stăteam toți 3 , eu, soțul meu și nașul, în bătaia ploii, cufundați în apă și admiram norii înnegriți de supărare că am fost lăsați singuri în mare.

După ce ne-am scuturat de ploaie, ne-am urcat toți într-o barcă cu motor și am mers spre o altă plajă, și altă plajă, și tot așa. Când voiam să rupem “monotonia”, închiriam un skijet și seceram valurile cu chiote de frică. Apoi mă așezam pe nisip, sorbeam dintr-o nucă de cocos și mă uitam la oameni. Dintre toate fetele lungite pe plajă, mi-a atras atenția cea din imediata apropiere. Și nu numai mie. Ceea ce nu mi-a convenit, dar… Avea pielea de culoarea unei ciocolate cu prea mult lapte, un costum de baie minuscul, o talie mult mai mică ca a mea, părul lung, negru și drept ca o cravată, gesturi de o delicatețe și-o lentoare demne de o prințesă și un zâmbet timid care se ivea de câte ori își mângâia câinele de talie extraordinar de mică. În momentul în care s-a așezat lângă ea un australian sexagenar, fiecare dintre noi a gândit altceva. M-am rupt de ea și am reintrat în apă. După câteva minute, Aoy a venit rușinată la buza mării și ne-a spus că a făcut o gafă. Intrase într-o discuție cu tânăra thailandeză, iar după ce au făcut cunoștință, i-a zis cu inocență: Ăsta e nume de băiat, nu de fată! Atunci m-am simțit jenată de gândul că am avut un licăr de gelozie. Ce a simțit soțul meu, care ceva mai devreme și-a oprit privirea admirativă asupra ei…sau lui, nici nu pot să-mi imaginez! Ce să mai zic? Lumea e mare și plină de surprize! Iar noi mai avem multe de învățat!

Pentru că am stat doar câteva zile, m-am ocupat din timp de suveniruri. Sinceră să fiu, asta e una din principalele mele preocupări când ajung într-un loc nou, spre disperarea soțului. Așadar, după o analiză minuțioasă a ofertelor, vă recomand ca suvenir uleiul de cocos făcut de femei chiar pe plajă, sub privirea plină de încântare a turiștilor. Pândiți momentul în care îl prepară și cereți recipiente de plastic, ca să ajungeți cu el întreg acasă. Uleiul de cocos este nemaipomenit atât pentru uz intern, cât și extern. Îl puteți folosi ca bază pentru măști faciale și tratamente de păr, la preparerea anumitor mâncăruri, la masaj sau pur și simplu întins pe corp ca o loțiune.

Thailanda este tărâmul orhideelor. Dacă vreți să oferiți un cadou inedit, luați cu voi cutii cu 15, 30, 50, 100 fire de orhidee de toate culorile. Rezistă eroic la transport și mult după.

Sfaturi: Chiar dacă vă place mâncarea picantă, nu vă aruncați din prima zi la nivelul maxim, nu de alta, dar ar fi păcat să vă stricați la stomac și apoi să mâncați doar plain rice.

Se prea poate să fiți deranjați de prezența șopârlelor Geko în camera de hotel, fie ea și de 4-5 stele. Relaxați-vă, nu vă fac nimic! Dincolo de asta, să ne amintim că nu ele ne-au invadat spațiul, ci noi suntem cei care am ridicat case și hoteluri în habitatul lor.

Enjoy!

🙂

4 gânduri despre “Thailanda și fiorii geloziei

1. Wow ! Super. Sabina… Singura valoare cu care raman oamenii dupa o viata intreaga, sunt amintirile ! Iar mintea omeneasca este atat de frumos conceputa de mama natura…poate sa pastreze numai amintirile frumoase. Si daca intamplator iti amintesti si lucruri neplacute, tot zambesti. Iar voi, artistii, capatati un mare avantaj din orice calatorie. Pe langa amintiri, bagajul de emotii, atat de necesar actului creator artistic, se imbogateste din plin, fara sa constientizezi. O sa simtiti asta cand va fi cazul. 🙂 Tineti-o tot asa !